Використання інтерактивної дошки в навчальному процесі початкової школи

У кожній дитині з дитинства горить вогник цікавості і допитливості, він готовий вбирати в себе все йому ще невідоме, радіє всім своїм новим знанням і навичкам. Часто нашим уроків не вистачає тієї яскравості оповідання, щоб не охолодити, а навпаки, розпалити це прагнення. Урок повинен бути яскравим, ефектним, емоційним, а головне - продуктивним. Тільки тоді знання, передані дітям, надовго запам'ятаються, стануть міцною основою того фундаменту, на який спиратиметься все його подальше освіту.

"Скажи мені, і я забуду.
Покажи мені, - я зможу запам'ятати.
Дозволь мені це зробити самому, і це стане моїм назавжди. "

давня мудрість

Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій.

Впровадження в процес навчання молодших школярів інформаційних технологій забезпечує доступ до різних інформаційних ресурсів і сприяє збагаченню змісту навчання, надає йому логічний і пошуковий характер, а також вирішує проблеми пошуку шляхів і засобів активізації пізнавального інтересу учнів, розвитку їх творчих здібностей, стимуляції розумової діяльності.
Особливістю навчального процесу із застосуванням інформаційних технологій є те, що центром діяльності стає учень, який виходячи зі своїх індивідуальних здібностей та інтересів, вибудовує процес пізнання. Учитель часто виступає в ролі помічника, консультанта, що заохочує оригінальні знахідки, стимулюючого активність, ініціативу, самостійність.
Які ж переваги використання інформаційних технологій на уроках в початкових класах?

  • Дозволяють представити навчальний матеріал більш доступно і зрозуміло.
  • Сприяють реалізації розвиваючого навчання, проблемно-діалогічного підходу, дозволяють організувати на уроці дослідницьку діяльність.
  • Дозволяють здійснити диференційований підхід в навчанні.
  • Застосування на уроці комп'ютерних тестів, перевірочних ігрових робіт, дозволить вчителю за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається і своєчасно його скоректувати.
  • Високий ступінь емоційності учнів початкової школи значно стримується суворими рамками навчального процесу. Уроки дозволяють розрядити високу емоційну напруженість і оживити навчальний процес.
  • Уроки з використанням інформаційних технологій не тільки пожвавлюють навчальний процес (що особливо важливо, якщо враховувати психологічні особливості молодшого шкільного віку, зокрема тривале переважання наочно-образного мислення над абстрактно-логічним), а й підвищують мотивацію навчання.
  • Уроки, проведені використанням ІКТ в силу своєї наочності, барвистості і простоти, приносять найбільший ефект, який досягається підвищеним психоемоційним фоном учнів початкових класів при сприйнятті навчального матеріалу.

Вирішуючи проблему інформатизації школи, не можна забувати про основні інструменти роботи викладача і учня: дошка, крейда, ручка, зошит - сьогодні ці традиційні інструменти постають у новому виконанні - інтерактивна дошка. Педагогічні можливості електронної дошки як засобу навчання набагато перевершують можливості традиційних засобів реалізації навчального процесу. smart childЕлектронні інтерактивні дошки збагачують можливості комп'ютерних технологій, надаючи великий екран для роботи з мультимедійними матеріалами. Цей екран, який можуть бачити всі учні в класі, виводить взаємодію учнів з викладачем на новий рівень.
Інтерактивні технології активно входять в наше життя, допомагають кожній людині максимально розкрити свій творчий потенціал, стати більш успішним у навчанні і роботі, зробити світ навколо себе яскравіше. Застосування інтерактивної дошки дозволяє вчителю набагато ефективніше управляти демонстрацією візуального матеріалу, організовувати групову роботу і створювати власні інноваційні розробки, при цьому, не порушуючи звичний ритм і стиль роботи.
Застосування інтерактивної дошки сприяє підвищенню якості освіти шляхом впровадження сучасних технологій. Система нових технологічних рішень, які включають в себе сучасні технології, допомагають реалізувати один з основних принципів "учись вчитися". Незалежно від етапу навчання, застосування інтерактивної дошки на уроках виводить процес навчання на новий рівень.

Інтерактивні засоби надихають і закликають дітей молодшого шкільного віку до прагнення оволодіти новими знаннями, допомагають досягти цілей навчання. Висока роздільна здатність кольорових зображень на екрані приваблює дітей, допомагає вчителю "оживити" урок. Наочні матеріали у формі взаємопов'язаних об'єктів і картинок, відеофрагменти, можливості виділення тексту рамками будь-якого кольору і форми забезпечують загальну увагу.
У школі з'явилася можливість з'єднати в собі легкість і зручність традиційних інструментів з перспективними інноваційними технологіями з придбанням пересувної інтерактивної дошки та мультимедійного проектора. Інтерактивна дошка проста у використанні.
Першою реакцією учнів на можливість роботи в ході занять з електронної інтерактивною дошкою буде яскраво виражений ентузіазм - зміни від одного дотику виглядають дуже ефектно.
smart teach
Відразу стає очевидним перевага нової технології перед усталеною практикою роботи. Наступна перевага інтерактивної дошки перед індивідуальною роботою пов'язано з тим, що деякі учні не мають достатньої комп'ютерної грамотності, але освоїти інтерактивну дошку для них не складе великих труднощів. Навіть одного побаченого всім класом зображення досить, щоб почалася дискусія.
Пояснення матеріалу з використанням інтерактивної дошки дозволяє зробити уроки яскравіше, інформативніше і цікавіше. Дії, що відбуваються на дошці, буквально заворожують малюків, і навіть відстаючі учні не відволікаються на таких уроках. Інтерактивна дошка дозволяє прискорити темп уроку і залучити до нього весь клас. Інтерактивна дошка на уроці - це цінний спосіб зосередити й утримувати увагу учнів. Наочність навчання особливо цінна для роботи з дітьми з розсіяним увагою, вона цілком захоплює їх. Всі учні класу приділяють більше уваги поясненням вчителя, дошка досить велика, щоб бачили її всі. Застосування інтерактивної дошки дозволяє привернути увагу дітей до процесу навчання на різних етапах уроку.
Інтерактивні дошки дозволяють прискорити темп уроку і залучити до нього весь клас, це набагато більш дохідливий спосіб викладання. Всі учні (незалежно від успішності) з появою інтерактивної дошки почали проявляти активність на уроках. Відповіді учнів перед електронною інтерактивною дошкою дозволяють вчителю налагодити з класом дієвий зворотний зв'язок.
Електронна дошка допомагає хлопцям подолати психологічний бар'єр, неусвідомлений страх і сором у дошки, легко залучає їх в навчальний процес. Працюючи з дошкою, учні легко і впевнено розкривають свій творчий хист, яскраві сторони характеру. У класі не залишається байдужих, всі предмети стають доступними і цікавими. За рахунок великої наочності, використання інтерактивної дошки дозволяє привернути увагу дітей до процесу навчання, підвищує мотивацію.

Як кажуть діти, інтерактивна дошка - це супер! Навчальний процес проходить досить легко, цікаво і весело. Дітям подобається працювати на уроці, їм легко і цікаво - це головне.
Діти і батьки стверджують, що освітній процес стає більш веселим, цікавим і захоплюючим. Учні люблять працювати з електронною інтерактивною дошкою! Їм подобається працювати з інструментом, для управління яким досить декілька дотиків. Вони самі часом напрошуються на перевірку знань, щоб зайвий раз попрацювати з дошкою. Все це наповнює клас справжнім ентузіазмом. При використанні електронної дошки учні більш уважні, захоплені і зацікавлені, ніж при роботі на звичайній дошці.


Грамотне застосування інформаційних технологій в навчальному процесі початкової школи сприяє розвитку в учнів теоретичного мислення, сприйняття, підвищує мотивацію навчання і стимулює пізнавальний інтерес учнів.