Як інтерактивна дошка дозволяє економити час вчителя

Інтерактивні дошки мають більший потенціал розкриття теми уроку, ніж проста дошка і навіть комп'ютер з проектором. Але отримати максимальну користь від використання інтерактивної дошки можна тільки грамотно спланувавши урок, приготувавши відповідні матеріали.

Уроки, приготовані для використання інтерактивної дошки, можуть бути використані вчителем не раз, при цьому подальша адаптація уроків може і не знадобитися, що в кінцевому підсумку дозволяє заощадити час на підготовку до уроку. Як правильно розподілити час на підготовку до уроку? Як приготувати "багаторазові" матеріали для уроку?

smart board8055i 1

У цій статті ми спробуємо дати відповіді на ці питання. "Інтерактивні дошки мають ряд переваг в порівнянні з іншими засобами навчання", - це можуть сказати вчителя, використовують інтерактивну дошку на своєму уроці. Найбільшого ефекту можна досягти, працюючи над підготовкою до уроку спільно з колегами - це дозволяє не тільки розподілити обов'язки і заощадити час, а й поліпшити якість матеріалів. Вчителі також відзначають, що інтерактивне програмне забезпечення бере на себе частину їх роботи, наприклад, при роботі з якимись матеріалами на інтерактивній дошці, ви можете зберегти всі позначки і зміни в файлі, щоб використовувати їх в подальшому або передати учневі, що пропустив урок. Вчителі можуть заощадити свій час, створюючи бази навчальних матеріалів, використовуючи матеріали колег на своїх уроках.

Інтерактивна дошка дає можливість використовувати більш широкий діапазон візуальних засобів при вивченні матеріалу, тому їх підносили учителем матеріал стає зрозумілішим для учнів. Не можна категорично заявити, що результати всіх учнів поліпшуються з використанням на уроці інтерактивної дошки, але більшість вчителів відзначають, що учні стають більш зацікавлені і більш мотивовані на уроці, вони (учні) швидше запам'ятовують матеріал. Інтерактивна дошка підвищує якість уроків, що також економить час учителя, адже йому не доведеться пояснювати один і той же матеріал двічі.

Важливо зрозуміти, що інтерактивна дошка - не чарівна паличка, яка сама вирішує всі проблеми на уроці і робить заняття цікавими і захоплюючими. Також не варто думати, що інтерактивна дошка повинна використовуватися на кожному уроці або на кожному етапі уроку. Як і з будь-яким іншим ресурсом, найбільшого ефекту від використання інтерактивної дошки можна досягти тільки тоді, коли вона використовується відповідно до поставлених на уроці завданням. Вчителі повинні грамотно опанувати програмним забезпеченням, що йде разом з інтерактивною дошкою, і використовувати його потенціал при підготовці до уроку. Вчителі потребують і в інших програмних засобах, які можуть розширити сфери застосування інтерактивної дошки.
Підводячи підсумки всього вище сказаного, відзначимо:

  • урок повинен бути приготований заздалегідь, тоді пояснення матеріалу пройде швидше;
  • інтерактивна дошка дозволяє використовувати найрізноманітніші матеріали одночасно: і зображення, і звук, і відео, і текст і інші необхідні матеріали;
  • Протягом уроку має бути логічним і послідовним, тоді урок дозволить виконати всі поставлені завдання;
  • файли, збережені під час уроку, можуть бути передані учням; також ці файли можна використовувати на наступних уроках для повторення пройденого матеріалу або доповнення.